شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

نهمین تکه از پایتخت هر چند وسعت کمی دارد، اما با توجه به تراکم جمعیتی فشرده، درهم تنیدگی بافت فرسوده و معابر کم عرض و باریک، فقط یک ایستگاه آتشنشانی دارد و خدمات رسانی به وقت بحران در آن با محدودیت های جدی مواجه است، برای همین اهالی از مسئولان می‌خواهند تا ایستگاه جدیدی در منطقه راه اندازی شود.

ایستگاه فتح-33

همشهری آنلاین- سحر جعفریان: درخواست های مردم در حالی مطرح می شود که مسئولان منطقه ای و فرامنطقه ای سازمان آتش نشانی شهر تهران توزیع و فراوانی ایستگاه های آتش نشانی را مناسب و براساس استانداردهای جهانی بیان می کنند. پیرامون دغدغه اهالی و ادعای مسئولان با «جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت وگو کرده‌ایم.

سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه نتیجه بررسی کارگروه های تخصصی سازمان آتشنشانی نشان می دهد کمبودی در زمینه ایستگاه‌های آتشنشانی  در تهران نداریم، می گوید: «براساس منطقه بندی و قوانین جانمایی ایستگاه های آتش نشانی مصوب، ۱۳۱ ایستگاه در تهران فعال است. این جانمایی در همه دنیا براساس ۲ معیار پراکندگی جمعیتی و وسعت محدوده جغرافیایی انجام می شود. طبق این قوانین و استانداردها ایستگاه۳۳ آتش نشانی میدان فتح در منطقه ۹ شهری از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد. » ملکی از چگونگی مشخص شدن کمبود ایستگاه آتش نشانی در یک محدوده جغرافیایی می گوید: «آنچه که مشخص می کند یک محدوده یا منطقه شهری با کمبود ایستگاه های آتش نشانی مواجه است طول زمان شروع فرآیند امداد و نجات در محل حادثه است که استاندارد جهانی می گوید نیروهای آتش نشانی باید در کمتر از ۶ دقیقه در محله حادثه حضور پیدا کنند. این بازه زمانی در تهران به طور میانگین ۴ دقیقه و ۱۳ ثانیه است. به عنوان مثال با بروز حادثه در یکی از معابر مرکزی منطقه ۹ علاوه بر ایستگاه ۳۳ فتح، ایستگاه های ۸ میمنت، ۸۵ جیحون و ۳۴ ترمینال غرب نیز فعال می شود. چه بسا امدادرسانی به موقع برای آن حادثه از سوی ایستگاه های همجوار صورت پذیرد. حتی در مورد ناحیه یک منطقه۹ که معضل همیشگی ترافیک مانعی بر سر راه امدادگران ما بوده است. بنابراین با توجه به خروجی مطلوب ایستگاه های ما در شاخص زمانی، می توان ادعا کرد در تهران کمبود ایستگاه نداریم و آنچه حائز اهمیت است موضوع تجهیز ایستگاه به فراخور ویژگی های مکانی و محله ای است.»

کد خبر 465099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha